Iedvesmo caur kameras aci

3 padomi veiksmīgai iedvesmošanai, tiešsaistes zvanos
Tikšanās tiešsaistē šobrīd ir aktuālāka kā jebakd. Gluži saprotams ir iemesls - cilvēks ir sociāls dzīvnieks un šo vajadzību neviens nav atcēlis.
Un, protams, arī visas līdz šim aktuālās darbības, tādas kā mācīšanās, sapulces un pat izklaide, lielākoties pieejamas tikai "caur kameras aci".

Tieši tādēļ aktuāls kļuvis jautājums - kā ne tikai noturēt uzmanību, bet arī iedvesmot uz ricību cilvēkus, kurus satieku tiešsaistes zvanos?
Jo īpaši šis jautājums ir aktuāls vadītājiem, skolotājiem, pasniedzējiem un konsultantiem. 
Neviens nav atcēlis šo profesiju nozīmīgo prasmi, kas ir gandrīz obligāta darba apraksta sastāvdaļa-iedvesmot!

Lūk, trīs lietas, kuras palīdzēs:

1. Skaitlis 3

Ne velti pasakās ir 3 tēva dēli. Ir 3 lietas - labas lietas.
Atceries, ka skaitlis 3 nenogurdina. Ja Tu vēlies pasniegt kādu informāciju un viņa sastāv no 3 galvenajiem punktiem, tad klausītājam to būs viegli pieņemt. Kādēļ? 1- tātad jau sācies.  2 - jau esam vidū, tātad tūlīt beigsies, varu vēl saņemties. 3 - o, ja viss! Vēl tikai mazliet jānotur uzmanība. 
Iedalot sakāmo informāciju 3 galvenajos blokos Tu psiholoģiski esi nomierinājis savu klausītāju un viņš nav zaudējis savu iedvesmu, pirms Tu vispār esi uzsācis prezentāciju. 

2. Skaties kamerai acīs

Atceries, ka, lai arī ir atcelta klātiene, neviens nav atcēlies principus kā uztveram informāciju. Ja sacītājs man neskatās acīs, es zemapziņā domāju - ko viņš no manis slēpj?
Tādēļ, sakot svarīgu informāciju, skaties kameras acī. Tas skatītājam dod sajūtu, ka Tu runā tieši ar viņu un, ka Tev nav nekas slēpjams.
Protams, esam pieraduši skatīties ekrānā vairāku iemeslu dēļ. Gan tādēļ, lai redzētu, kā paši izskatāmies (jā, mazie Narcisi mūsos gavilē), gan arī, lai redzētu savas auditorijas reakciju, kas nav mazsvarīgi. Ekrānā ir jāskatās, tas ir būtiski. Tomēr, atceries, ka tad, kad saki ko īpaši svarīgu, vai lielākoties stāsti informāciju, kurai neredzi (vai nav jāredz) auditorija - skaties acīs. Šis prasa lielu uzmanību un fokusu, tomēr regulārs treniņš padarīs Tevi tajā izcilu. 

3. Maini dinamiku

Tiešsaistē ir ļoti daudz uzmanības novērsēji. Ja klātienē Tu vari noturēt auditorijas uzmanību līdz 15 minūtēm, tad tiešsaistē darbosies tas pats skaitlis "3". Ik pa 3 minūtēmm ir jāmaina dinamika - stāsti stāstu, parādi video, lūdz kaut ko izdarīt, maini balss tempu / tembru / emociju u.t.t.
Šeit viens no svarīgākajiem punktiem - ja Tev pašam runājot paliek garlaicīgi, tad esi drošs, ka auditorijai palika garaicīgi jau krietnu laiku atpakaļ.
Protams, bieži ir tā, ka Tu neesi izklaidētājs. Tev tiešām jāsniedz svarīga informācija. Tomēr, Tavs mērķis ir arī nodrošināt, ka informācija tiek uztverta un ņemta vērā. Laiki, kad pamatot šo ar "tas jums vienkārši ir jāzin, jo ir ļoti svarīgi" ir pagājuši. Ir iemesls kādēļ Tu šo stāsti un kādēļ Tev ir svarīgi, lai auditorija notur uzmanību. Tādēļ pirms prezentācijas padomā un izdali - kādi tieši būs šie dažādie rīki, kas mainīs Tavu dinamiku ik pa 3 - 5 minūtēm. 

Lai izdodas!
Iepriekšējā
Improvizācija krīzē un pārmaiņās: uzņēmumiem (pētījums)
Nākamā
Ķermeņa valoda un emocijas: pētījums

Nav atbilžu

Email again: